Saturday 27 December 2008

Christmas Time

Wat is de tijd gevlogen!! Alweer 2 weken verder en zo veel gebeurd! Wat is december toch een heerlijke tijd van het jaar (al zeg ik dat volgens mij elk seizoen); een maand vol familie, vrienden, feesten en gezelligheid.

Op woensdag 17 december zijn we naar "lichtjesavond" geweest in de binnenstad van Delft. Het was weer ontzettend druk!! maar toch erg gezellig. Hier een foto van de mensenmassa op de markt. De kerstboom was net, om 19 uur, aangegaan en daar komen altijd veel mensen op af.

Zo hadden we vorige week zondag een cropmiddag met ons vaste scrapgroepje: Stefanie, Karin en Karin, Yvonne, Renata en ik (helaas kon Anita er niet bij zijn.....we hebben je gemist hoor, Aniet!!). We hadden vantevoren de online workshop "kersttag-boekje"van SBN gekocht en dat hebben we met z'n allen gemaakt. Het was onwijs gezellig!!! Waarom doen we dit toch niet vaker?

Verder kwamen mijn vader en Els zondag weer thuis na ruim 3 maanden in Benidorm geweest te zijn. Ik was dolblij dat ze er weer waren, maar zij vinden het hier wel erg koud.....

Els had tijdens die maanden daar al hun kerstboomversiering gehaakt: engeltjes, belletjes, kerstmannetjes en sneeuwpoppetjes. Zo ontzettend leuk!! Ze heeft van de week gelijk een engeltje voor ons gehaakt en die hangt nu in de boom.

Woensdagavond was het natuurlijk kerstavond en behalve dat we het erg gezellig hadden gemaakt met de kaarsjes aan enz, hadden we nog een paar cadeautjes onder de boom gelegd. Mats was dolblij met zijn panda (zijn favoriete panda zijn we sinds een week kwijt) en zijn politieset van auto, helicopter en motor. Tim was helemaal blij met zijn spy set en zijn PS2 spel en Manon kreeg een Bratz barbie en scrapspul. Verder allemaal nog een tijdschrift, Patrick een cd van Ilse de Lange en ik een jas! Allemaal erg verwend dus.


De rest van de avond "All you need is love" gekeken samen met Manon. We schuiven dan de banken tegen elkaar aan en kruipen daar samen in. Zo gezellig!!

Donderdag eerst brunch bij mijn moeder en Joop. Hier kijken we het hele jaar naar uit!!! Ten eerste omdat de hele familie bij elkaar is (we waren met z'n 21-en) en ten tweede omdat het eten zo lekker is!!! Patrick is stapel op de visschotel die Joop speciaal uit Scheveningen gaat halen en ik omdat mijn moeder altijd "Kartoffelsalat" maakt!! (en dat doet me altijd denken aan ons kerstfeest vroeger bij mijn oma in Duitsland....).

's Middags zijn we met Patricks familie naar het kerstcircus in Utrecht geweest. Ook al zo geweldig!!! en 's avonds hebben we daar pizza's gegeten, wat nog een hele kunst was omdat de pizzeria waar oma ze besteld had ze bij nader inzien niet had en dus moesten we op 1e kerstavond nog zien dat we ergens in Doorn eten vandaan haalden voor 11 personen! Gelukkig vonden we een andere pizzeria die open was en waar ze medelijden met ons hadden. Na 20 minuten waren er 8 pizza's klaar en kregen we een zak stokbrood met kruidenboter en een flesje wijn mee.
2e Kerstdag hadden we lekker voor onszelf! We hebben 's middags de kerstballen-speurtocht gelopen in de Delftse Hout .....

en 's avonds hebben we gegourmet. Helaas kiepte Mats van zijn stoel van vermoeidheid en toen we eindelijk gingen beginnen heb ik hem naar bed gebracht......
Zo, dit was het dan!! Het is nu zondag, gisteren zijn we nog wezen schaatsen op de Beestenmarkt en nu gaan we zo naar oma's verjaardag in Maarn.

1 comment:

  1. Wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad! Nu op naar oud en nieuw,
    Liefs,
    Miek

    ReplyDelete