Saturday 9 May 2009

Californie, part 16 - San Francisco!

Vandaag is het zover...we gaan weer naar huis. Een beetje een tegenstrijdig gevoel hoor; we hebben het hier zo geweldig dat we er nog veel langer zouden willen blijven, maar ik wil toch ook wel heel graag weer naar mijn moeder en natuurlijk naar Jippie!
Nog snel even dit blog bijwerken maar het moet wel echt even snel want Pat is nu alleen aan het inpakken.....

Hier even in een notendop wat we de afgelopen 2 dagen hebben gedaan:

Donderdag, 7 mei 2009:
Ontbijt buiten op het terras van ons prachtige hotel!!

Daarna snel vertrokken uit Napa en naar SF gereden. Al uit de verte zien we de Golden Gate brug en de skyline van SF liggen!!! Eerst even foto's maken natuurlijk!

Bij aankomst in ons hotel op Fisherman's Wharf (!) via de Safeway (voor broodjes) gelijk richting Pier 39 gelopen. Op een van de andere pieren op een bankje onze broodjes gegeten (belaagd door de meeuwen)
en zo snel mogelijk door naar de zeehonden. We horen ze uit de verte al blaffen!! Wat zitten er veel!! Vorige keer hebben we er maar een paar gezien, maar nu zit het helemaal vol; geweldig!!!

Verder hebben we de hele middag daar rond gelopen en GENOTEN!

Patrick gaat 's avonds nog wat drinken met Wil in het Buena Vista Cafe waar ze wereldberoemde Irish Coffees serveren. Om half 1 komt-ie weer binnenvallen...

Vrijdag, 9 mei 2009:

We hadden vroeg op willen staan maar dat lukte (weer) niet. We ontbijten bij Denny's en dan snel naar Pier 33 waar onze boot naar Alcatraz vertrekt. De boot zit stampvol en na een kwartiertje varen zijn we er al. Gek idee hoor, dat dit een echte gevangenis is geweest. We halen onze koptelefoons op voor de audio toer en beginnen met nog zo'n 200 anderen aan de toer (wat een drukte). Maar ondanks alle mensen is het toch wel een gave excursie.
Tim besluit ter plekke zijn spreekbeurt hierover te gaan doen, dus schaffen we voor zo'n 38$ spullen aan.

Terug op het vasteland gaan we met de beroemde Cable Car

naar Down Town, Union Square

waar we gewoon wat rondlopen, koffie halen bij Starbucks (White Chocolate Mocha) en uiteindelijk via China Town

en Lombard Street

weer teruglopen naar het water. We zitten even op het strandje onder Ghirardelli

en gaan wat eten in Lori's Diner.

We moeten er om 9 uur toch aan geloven: de dag is afgelopen en we moeten weer naar het hotel. Onderweg kopen we nog wat laatste souvenirs en dan is het echt Schluss!!!

2 comments:

1. Klinkt als twee geweldige laatste dagen. Alvast een goede reis naar huis toegewenst! En wat zul jij een hoop te scrappen hebben, met al die mooie foto's:)

ReplyDelete
  2. Aaron is so jealous of you going to Alcatraz - he was just talking about it yesterday!! LOL. Have a safe trip home. Talk soon.